werken als intercedent.

Heb je ooit ambitie om je eigen bedrijf te starten of ben je gewoon op zoek naar een baan waarbij je écht impact maakt? Dan is een baan als intercedent perfect voor jou! In deze rol run je je eigen toko binnen Randstad: je bent zowel recruiter als accountmanager. Je brengt talent en bedrijven samen, bouwt aan relaties en zorgt dat iedereen op de juiste plek terechtkomt. Dit maakt deze functie super veelzijdig, enorm leerzaam en nooit saai!

werkzaamheden van een intercedent

je zoekt en begeleidt de beste talenten

Als intercedent begeleid je werkzoekenden naar een nieuwe baan. Je spreekt talenten, schrijft pakkende vacatureteksten en zorgt ervoor dat kandidaten goed voorbereid aan hun sollicitatie beginnen. 

Daarnaast help je klanten met het vinden van nieuw personeel. Je bent op de hoogte van hun wensen en weet precies wat ze nodig hebben. Door jouw netwerk en kennis weet jij altijd de juiste match tussen kandidaat en klant te maken.

je gaat actief op zoek naar nieuwe klanten

Om de beste banen voor jouw talenten te vinden, bouw je een sterk netwerk op. Zijn er bedrijven die hulp kunnen gebruiken met personele- of andere HR-vraagstukken? Jij grijpt die kans!

Daarnaast weet jij de leukste vacatures te vinden voor jouw talenten. Dat betekent dat je regelmatig nieuwe bedrijven belt of binnenloopt om onze diensten aan te bieden.

je adviseert de talenten en klanten 

Je bent als intercedent dé HR-specialist en adviseur voor talenten en klanten. Zo adviseer je de klanten over hun rechten, plichten en andere zaken rondom hun personeelsbeleid. En dat geldt ook voor talenten. Ontstaat er een conflict? Jij bent er voor ze. Hoe je dat allemaal doet? Wij leren het je!

werken als intercedent

arbeidsvoorwaarden van een intercedent

tot €3000 bruto per maand

een benefit budget van 12,347% per maand om flexibel te besteden

aandelenregeling en aantrekkelijke bonusstructuur

25 vakantiedagen met mogelijkheid om 5 weken extra te kopen

ruim opleidingsaanbod, want als jij groeit, groeit Randstad ook

laptop, mobiele telefoon, reiskostenvergoeding, thuiswerkplek zijn goed geregeld

mogelijkheid om vrijwilligerswerk in het buitenland te doen of een sabbatical

inspirerende, behulpzame collega’s en managers en een actief intern bedrijfsnetwerk voor events

jouw werkplek als intercedent

Als intercedent werk je op één of meerdere vestigingen. Je werkt lokaal op een vestiging dichtbij waar je relaties opbouwt met je klanten, werkzoekenden en talenten. Uiteraard is dit ook de plek voor een kop koffie met je collega's, lunch, workshops en meetings. Daarnaast kun je ook bij veel verschillende bedrijven een kijkje in de keuken nemen door hen regelmatig te bezoeken.  Ook kun je ook af en toe bij één klant intern werken zodat je echt mee kan denken over HR vraagstukken, personele bezetting, binding en begeleiding. Tegelijkertijd help je werkzoekenden met hun ontwikkeling en groei, ziektepreventie, salarisadministratie en solliciteren. Alvast de sfeer proven op onze vestigingen? Bekijk de video hieronder.

werken op onze vestigingen

jouw collega's als intercedent

Afhankelijk van de werkplek werk je nauw samen met je collega's. Dit kunnen andere intercedenten zijn, accountspecialistenrecruiters, planners en uiteraard jouw manager. Zit je bijvoorbeeld bij een klant op het kantoor, dan werk je ook samen met collega's van de afdelingen daar. Bij Randstad kennen we een cultuur van 'het samen doen', omdat we geloven dat we samen het meeste bereiken. Jouw manager is er om je te begeleiden in je werk en ontwikkeling, altijd oprecht en open naar elkaar. Verder werk je regelmatig met specialisten en support medewerkers om je te helpen met het gebruik van de juiste tooling, een workshop of administratie.  

doorgroeien als intercedent

Als intercedent bij Randstad kun je veel kanten op groeien, afhankelijk van jouw interesse en ambitie. Er zijn zowel horizontale als verticale mogelijkheden. Denk aan doorgroeien naar operationeel manager, salesmanager, marketing of hr.

Samen met Tempo-Team en Yacht is Randstad onderdeel van Randstad Groep Nederland. Als intercedent kun je ook intern doorgroeien naar een functie binnen één van onze zusterbedrijven Tempo-Team of Yacht.

Categorie A

arbeidsvoorwaarden van een intercedent

uitleg over onze arbeidsvoorwaarden

Naast je maandelijkse salaris ontvang je 12,347% extra salaris via je benefit budget. Dit is inclusief je vakantiegeld. Natuurlijk mag je helemaal zelf bepalen hoe je dit budget besteedt. Je kunt er bijvoorbeeld extra vakantiedagen van kopen, maar je kunt er ook voor kiezen om het (maandelijks) uit te betalen als extra zakcentje. Daarnaast kun je €600,- per jaar uit je benefit budget bruto-netto verrekenen door bijvoorbeeld je zorgverzekering te declareren.

Lees meer

Je vakantiegeld is inbegrepen bij je benefit budget. Bij Randstad ontvang je niet standaard 8%, maar 8,5% vakantiegeld. Meer geld om op vakantie te gaan dus. Boeken maar!

Werk je fulltime? Dan ontvang je 25 vakantiedagen. Meer me-time nodig? Geen probleem! Via je benefit budget kun je tot wel 26 extra dagen bijkopen. Met jouw werk-privé balans zit het dus wel goed! Daarnaast kun je drie feestdagen inruilen voor dagen die voor jou belangrijk zijn. Bijvoorbeeld tweede paasdag inruilen voor Eid-al-fitr.

Met behulp van ons onboardingprogramma hopen we dat je je snel thuis voelt bij ons bedrijf en in jouw functie. Wil je je gedurende je loopbaan bij ons verder ontwikkelen? Top! Je hebt de mogelijkheid om diverse opleidingen te volgen. Daarnaast kunnen onze coaches je helpen bij het maken van keuzes met betrekking tot jouw loopbaan.

Nu is belangrijk, maar later ook! Daarom zorgen wij voor een goed pensioen. We besteden dit uit aan Centraal Beheer PPI. Samen met Randstad Groep Nederland stel je via een persoonlijke premieregeling samen een premie beschikbaar waarmee je pensioenkapitaal wordt opgebouwd. Zo beslis je dus zelf over je toekomst, wel zo fijn!

Eens in de drie jaar kun je ervoor kiezen om een onbetaalde sabbatical op te nemen van minimaal 1 maand en maximaal 12 maanden. Ideaal voor als je nog bepaalde reizen op je bucketlist hebt staan of als je bijvoorbeeld je zwangerschapsverlof wilt verlengen.

Bij Randstad werken we hybride. Dat betekent dat we deels op kantoor en deels thuis werken. Omdat we graag willen dat je er ook thuis goed bij zit krijg je de mogelijkheid om eens in de vijf jaar €750,- te spenderen aan een arbotechnisch verantwoorde werkplek. Denk aan een fijn bureau, een goede stoel en/of extra schermen. Daarnaast ontvang je een onkostenvergoeding van €61,- netto per maand bij een fulltime aanstelling. Hiermee vergoeden we zaken als het internet en thuiswerken.

Lees meer

Je krijgt een vergoeding voor woon-werkverkeer (€0,23 per km) en je kan zakelijk kilometers declareren (€0,29 per km). Afhankelijk van je functie, kun je in aanmerking komen voor een elektrische leaseauto. Als je een lagere categorie leaseauto kiest, kun je deze combineren met een OV kaart. Zo ben je helemaal vrij om te bepalen hoe je reist! Reiskosten voor openbaar vervoer krijg je vergoed. 

Om ervoor te zorgen dat je flexibel kan werken, geeft Randstad Groep Nederland je een telefoon- en data abonnement met werelddekking. Ook krijg je een laptop van ons. Daarnaast kun je eens in de twee jaar een nieuwe telefoon kopen. Wij dragen hier €225,- netto aan bij. De rest van de aanschafkosten  kun je bruto-netto verrekenen via je benefit budget. 

Jouw jaarbonus is gebaseerd op de performance van hoe we het als bedrijf hebben gedaan, met eventueel een aanvulling vanuit Randstad Groep Nederland. Daarnaast kun je aan het einde van het jaar een salarisverhoging krijgen op basis van jouw presteren en ontwikkeling. Ook is er een bonus voor het aanbrengen van nieuwe collega's (€1000) of als je bijvoorbeeld een talent in vaste dienst brengt bij een van onze klanten (een percentage). Kortom, genoeg extra geld om iets leuks van te doen.

Lees meer

We kijken graag samen met je vooruit. Binnen Randstad zijn veel doorgroeimogelijkheden. En omdat we onderdeel zijn van Randstad Groep Nederland is het ook makkelijk om door te stromen naar een van de zusterbedrijven Tempo-Team of Yacht. Bovendien streven we ernaar om management en directie grotendeels te vullen met doorstroom van interne collega's. 

Als collega van Randstad heb je de mogelijkheid om in Oost-Afrika vrijwilligerswerk te doen via VSO. Dit is een internationale ontwikkelingsorganisatie met de visie om een rechtvaardige wereld voor iedereen te creëren. De meeste plaatsingen duren tussen de 3 tot 6 maanden.

de competenties van een intercedent

Je bent met zoveel verschillende talenten, collega's en klanten in gesprek dat het belangrijk is om met verschillende mensen en op verschillende niveaus gesprekken te voeren. Jij neemt mensen mee in je verhaal en weet mensen te verbinden en overtuigen. 

Het is belangrijk om oprechte interesse te tonen in de ander, want alleen op die manier kun je de ander op de best mogelijke manier helpen. Door betrokken te zijn met de ander persoon weet je wat iemand drijft en hoe je daarop kunt inspelen. Uiteraard kun jij ook weer vertrouwen op betrokken collega's.

De arbeidsmarkt is continu in beweging en om alle werkzoekenden en klanten in jouw regio met elkaar te verbinden, wordt er een groot beroep gedaan op je organisatorisch talent. Want gaat het ene talent op gesprek, de ander wens je succes. Daarnaast help je een klant met een personeel vraagstuk en je regelt ook nog dat iemand op tijd zijn/haar contract krijgt. 

Klanten hebben vaak 'nu'! een probleem en niet over enkele maanden. Als intercedent is het daarom belangrijk om orde te blijven houden in eventuele chaos. Je kunt onder tijdsdruk je werk blijven doen en ziet het zelfs als een uitdaging. Uiteraard om daarna met je collega's het succes samen te vieren!

Je kunt jouw team en vestiging waar jij werkt als een mini onderneming zien. Processen, werkstructuren en plannen liggen niet vast. Dat is juist wat jij samen met jouw collega's en manager gaat regelen. Wanneer ga je bij je klant langs? Wie spreek je op welk moment en hoe zorg je dat jij en jouw team ook blijven ontwikkelen. Uiteraad krijg je van ons genoeg trainingen en handvaten, maar is het veel on-the-job leren. 

wat zijn de competenties van een recruiter?

Belangrijk dat je in deze schaarse markt creatief kunt blijven. Ofwel door vernieuwende teksten te schrijven of wel door met creatieve oplossingen te komen in lastige wervingsvraagstukken.

Als recruiter ben je een betrokken persoon naar potentiële talenten. Je luistert, vraagt door en zoekt de verbinding op om iemand beter te leren kennen en competenties uit te vragen. Met je betrokken karakter weet jij precies de wensen en behoeften van werkzoekenden.

Je bent als recruiter verantwoordelijk voor de werving. Zelfstandigheid is daarom belangrijk. Kom je er niet uit? Je collega’s helpen je hier graag bij.

In een schaarse arbeidsmarkt als deze is het belangrijk om het hoofd koel te houden. Goed doorvragen naar de behoeften en nadenken over duurzame inzetbaarheid. 

Het klinkt simpel, maar een recruiter moet goed kunnen luisteren. Oprechte interesse in de ander hebben en goed luisteren helpt je om competenties en kwaliteiten bij talenten te achterhalen. En zo dus te bepalen wat voor een baan bij iemand past. 

de competenties van een accountspecialist

Voor deze baan heb je een flexibele instelling nodig. Zo moet je snel kunnen schakelen wanneer een medewerker zich op het laatste moment bij je ziek meldt en soms hoor je dat al om 05.30 als je 'telefoondienst' heb. Ook is het belangrijk om snel te kunnen schakelen in je communicatie. De klant wil namelijk personeel dat het werk goed uitvoert en talenten willen vooral leuk, zinvol en goed betaald werk. 

Gevalletje ‘houd je hoofd koel, met alles wat je doet’.  Als accountspecialist raak je niet snel in paniek. Je zorgen maken is de verkeerde kant op denken. Twee talenten die zich in de ochtend ziek melden, een talent die per direct ontslag neemt; het kan allemaal gebeuren. Jij weet hiermee te dealen en hebt altijd nog wat extra enthousiaste talenten achter de hand. Lekker rustig werk jij aan plan B, top!

Gezien én gehoord, zo voelen je medewerkers zich door jou. Iedereen voelt zich thuis binnen de organisatie en werkt er met plezier. Als accountspecialist ben je continu in gesprek en betrokken bij je talenten, je klant, je manager en je eigen collega’s van Randstad. Je vindt het leuk om met iedereen een kopje koffie te drinken. En met verjaardagen ben jij degene die een kaartje stuurt. Zo draag jij je steentje bij aan die fijne sfeer op kantoor!

Jij ziet kansen en weet hoe je kan helpen. Gevraagd én ongevraagd. Door je eigen netwerk weet je altijd wel iemand die je kan inschakelen. Bij Randstad werken zoveel gespecialiseerde collega’s: jij weet ze te vinden. Neemt de Business Controller bijvoorbeeld plotseling ontslag bij de klant? Jij weet raad en je belt gelijk de afdeling ‘Randstad Financieel’ voor een nieuwe controller. Hoppa!

Gelijkspel: dat komt niet in je woordenboek voor. Winnen! Daar ga je voor als accountspecialist. Met een plan werk je altijd toe naar het beste resultaat. Investeren in relaties, slim plannen: jij weet hoe je mensen tevreden maakt en houdt.

wat zijn de competenties van een planner?

Ingewikkelde puzzels laten je hersenen lekker kraken. Soms zijn er wel 50 tot 350 diensten op te vullen bij een klant. Daar ben je als planner elke dag mee bezig. Je beschikt over echt organisatietalent en kijkt continu vooruit. Een plan B heb je natuurlijk ook achter de hand. Je bent voorbereid op onvoorziene situaties en schakelt meteen.

Soms loopt iets net even anders dan verwacht. Zoals bijvoorbeeld twee medewerkers die ontslag nemen. Dat had je niet persé zien aankomen, maar als planner denk je direct in oplossingen. Je hebt een plan B achter de hand. Fijn, zo’n vooruitziende blik. Je denkt mee met de klant en neemt het initiatief om tot het beste resultaat te komen.

Als planner verbind je de medewerkers met de klant. Je bent als cement tussen de stenen van een huis. Je houdt de boel bij elkaar. Dat lukt met goede en tevreden medewerkers en daar zorg je voor. Je luistert naar de klant, de medewerker en leeft je in. Zo weet je precies wat iedereen nodig heeft en creëer je een fijne sfeer op kantoor.

Je bent als planner volledig verantwoordelijk voor de planning. Zelfstandigheid is daarom een pré. Kom je er niet uit? Je collega’s helpen je hier graag bij.

Als planner is het natuurlijk belangrijk dat jij gestructureerd te werk kan gaan. Op de juiste tijdstippen, de juiste medewerkers. Is er een ruimte over, jij regelt het en overziet het grote geheel van de planning. 

veelgestelde vragen traineeship

Als trainee bij Randstad draai je mee in onze drie nationaal bekende organisaties. Een psycholoog én talent manager begeleiden jou de beste versie van jezelf te worden. En daarin is ruimte voor verschillen, want elke trainee is anders. Ook is er continue uitdaging en werk je aan een sterk netwerk en cultuur van samenwerking. Wekelijks werk je aan je persoonlijke ontwikkeling in de denktank en aan strategische vraagstukken van de organisatie.   

Solliciteren voor Randstad traineeships kan een paar keer per jaar. Houd onze website goed in de gaten. Elk jaar is ook een business course ronde, die vindt plaats in mei. 

Bij een management traineeship bij Randstad Groep Nederland vervul je in 2,5 jaar tijd verschillende rollen om zo precies te ontdekken wat je leuk vindt en waar je goed in bent. Na het management traineeship ben je klaar voor een managementfunctie en je werkt wekelijks een volle dag in de denktank aan jouw persoonlijke ontwikkeling. Want dat staat bij ons traineeship echt centraal. 

Tijdens een management traineeship bij Randstad krijg je een bruto maandsalaris van €3000, kun je 2x per jaar €1300-€1500 bonus verdienen en €300 per jaar groeien in salaris. 

1. online assessment. Na je sollicitatie krijg je toegang tot het online assessment en dit bestaat uit een video pitch + twee persoonlijke opdrachten gefocust op jouw competenties. 2. selectiedag bij het hoofdkantoor, waarop je kennismaakt met het bedrijf, collega’s leert kennen en werkt aan een groepscase. 3. extern assessment waarin je een halve dag aan de slag gaat met rollenspellen.  4. eindgesprek op het hoofdkantoor.

In ons finance traineeship vervul je in 2,5 jaar tijd verschillende rollen, zodat je erachter komt welke functie bij jou past. Je wordt begeleid door meerdere professionals, zodat je alle ruimte krijgt om de beste versie van jezelf te worden. In je vakgebied én als persoon.

veelgestelde vragen business course

Een business course is een evenement dat door een organisatie wordt georganiseerd om potentiële trainees te leren kennen. Vaak gaat het om een programma van meerdere dagen met verschillende opdrachten. Bij Randstad leer je ons bedrijf, dienstverlening en collega's op een informele en leerzame manier kennen met een volledig verzorgd programma. 

Door deel te nemen aan een business course, weet je zeker dat de organisatie waar jij je traineeship doorloopt, bij je past. Dat is belangrijk, want iedereen is anders. Bij Randstad is er ruimte voor die verschillen. Ervaar de sfeer tijdens onze business course.

veelgestelde vragen

Leuk dat je interesse hebt om bij ons te komen werken! Bekijk snel het vacature overzicht en solliciteer direct. 

Dat kan kloppen. Dit is namelijk de website om te werken bij Randstad zelf, dus op een van onze kantoren. Ben je op zoek naar bovenstaande bij een van de klanten van Randstad? Dan verwijzen we je graag door naar: www.randstad.nl/vacatures. 

Onder de vacatures staan altijd de contactgevens van de Talent Acquisition Specialist. Kom je er niet uit? Dan kun je ook een mail sturen naar recruitment@randstadgroep.nl met je specifieke vraag.

Randstad is de grootste HR dienstverlener van de wereld, dus binnen elk vakgebied zoeken wij altijd wel nieuwe collega's. Werken bij Randstad kan een goede start van je carrière zijn, om te ontdekken waar je goed in bent en wat je leuk vindt. Tegelijkertijd zijn we ook een professionele organisatie met volop doorgroeimogelijkheden en ruimte voor het ontwikkelen van expertises. Lees vooral meer over ons bedrijf, werksfeer en cultuur, want daar zijn we erg trots op!

Dat is een vraag over het werken via Randstad bij een van onze klanten. Dan verwijzen we je graag door naar de contactpagina van Randstad uitzendbureau: www.randstad.nl/werknemers/contact. 

We rarely have vacancies for English speaking vacancies. To increase your chances of a job, we would like to refer you to the page for English speaking talents: www.randstad.nl/english/jobs-in-the-netherlands-for-english-speakers. 

veelgestelde vragen startersfunctie

De term startersfunctie wordt gebruikt om aan te duiden dat het een baan betreft die kan worden ingevuld door iemand die geen concrete werkervaring heeft en net klaar is met studeren. Een startersfunctie kan ook worden aangeduid met de termen stage, werkstage of traineeship. 

Als je begint aan je eerste baan, oftewel jouw startersfunctie na het afronden van je studie, krijg je meer begeleiding om het vak in de praktijk te leren. Je krijgt vaak een mentor of begeleider die jouw de kneepjes van het vak leert en je neemt actief deel aan trainingen en opleidingen.

Onboarding is de inwerktijd op je nieuwe functie waarbij je als nieuwe medewerker kennis maakt met je werkgever. Tijdens je startersfunctie krijg je ook een uitgebreid inwerkprogramma. Met als doel je snel thuis te laten voelen binnen het bedrijf en te zorgen dat je je functie naar behoren kan uitoefenen.

Het salaris van je eerste startersbaan wordt vaak bepaald door de studie die je hebt gedaan en de complexiteit van de werkzaamheden. Ben je WO-afgestudeerd en wil je werken in de horeca? Dan is je startsalaris aanzienlijk lager dan wanneer je start als bijvoorbeeld intercedent. Onze startsalarissen liggen tussen de €2500 - €2800 bruto per maand. 

Als intercedent heb je een startsalaris van €2500 - €2800 bruto per maand. Dat is excl. 8,5% vakantiegeld en 3,847% extra maandloon om vrij te besteden aan vrije tijd, opleiding of een fiets.

intercedent vacatures 

Kun je de vacature die je zoekt niet vinden?

Maak een Jobalert aan en ontvang een melding per mail
wanneer er nieuwe vacatures zijn!

Jobalert aanmaken
Top